Tuesday, August 16, 2011

dick-head


okayy so , tak tahu nak mula daripada mana -,- sebab benda ni terlalu random (bagi aku lah) sebelum aku post pasal ni , aku cuma nak cakap aku post bukan untuk kau , but untuk tontonan umum , so benda ni aku buat secara terbuka , tak mengutuk tapi mengkritik . thats all you need to know all about.

uptown kid

soo , kejadian yang diingini ini berlaku kat johor bahru la . randomly kt cs laa . aku nk berceloteh dari aspek ke-alam-maya-an mereka . contoh lahh kan , if aku buat surveh (survey) kt si-es tuu kan , dengan bertanyakan soalan yang berbunyik "ada facebook tak?" woahhhhh , result dia mesti 99.90% yg ADA FACEBOOK dan selebihnya main kat tumblr , twitter and many more lahh kan. Yang ada pesbuk ni pulak nak buat pages sampai account ke-SEPULUH . yaa allah , sumbhanallah sumpah aku tak faham kenapa -,- orang yang add kau tu pun manusia yang sama jugak , tak percaya , nk bet dengan aku  tak?

isi seterusnya ialah dari aspek pemakaian . dari segi aspek sebegini , aku tak boleh nak kata apa lah . orang nak cantik mesti kena UP-TO-DATE . ikut perkembangan "fashion - fesyen" terkini , ye tak? tapi yang pelik nya kan , budak - budak ni semua , bukan mengikuti , tapi meng-copy . faham? tak faham? ok , mehhh sini aku bagi tau , sebagai contoh laa kan , mamat A pakai seluar bow-cut , mamat B pulak pakai baju berkolar masuk dalam seluar , mamat C pulak pakai sunglasses berbentuk nerd lepatu taruk atas kepala. si mamat A pulak tiru gaya mamat C , si mamat C pulak tiru gaya mamat B , got me? orang pakai jacket hitam , yang lain pun ikut jugak pakai jacket hitam~ orang pakai baju gambar bendera england , nak jugak pakai baju gmbar bendera england. orang pakai spender jenama roxy , diaa pun tak nak kalah , beli jugak spender roxy.

selain itu , ada juga aspek - aspek lain seperti nama kat pesbuk. yang ni paling tak boleh belaa -,- okayy mak kau lahir kan kau terus taruk nama - nama orang futih ke? sebagai contoh fatimah bieber , another alia , pwincess ella , babyy maria , ohh goshh diela , mieraa choyy , pinkyy fifi . you know what? thats fucking annoying me , please change your name , i dont like it and thank you. nama - nama yang aku sebut kan tadi adalah rekaan semata - mata , tak ada kena - mengena yang hidup ataupun dah terbenam 7 kaki dlm tanah. ya allah , sumpah choyy . nak sangat nama choyy , haaa hambik laa kau. nama sedap - sedap . ada maksud pun sedap , ni tidak . seboleh - boleh nak taruk nama "gelamor" dia tu . ohh shit , tak tahu nak cakap apa -,- tertinggal pulak , lagi satu fatimah photographyy <-- berdekak. kenapa nak ada photography tu ekk ekk? kenape ekk? sumpah berdekak ekk? ohh , kau dahh ada DSLR , kena letak photography laa kt belakang nama pesbuk kau yang busuk lagi annoying tu? lain laa klau kau ni memang daa expert gila babi , tu aku tabik laa. ni tidak , setakad ambek - ambek gambar lepatuu nk show off yg kau ni seorang photographer , can i ask you something? whathefuck ?

aspek lain pula ialah kehulu dan kehilir bersama camera DSLR. ehhh~ aku memang tak ada masalah dengan budak - budak sebegini , tapi nk buat macam mana , dia sorang yang ada DSLR , aku tak boleh nak kata apa -,- tak manfaat kan DSLR dia dengan baik , memang kena kutuk dengan aku , hambikk kau tumbuk kan padu dari harcharan singh. ada DSLR , jangan berlagak . jangan nk show off. tuu nasihat aku :p eventho aku tade DSLR , aku stay cool -,- jelos memang laa , robot jehh tak jeloss -,- nak buat macam mana , dia mampu , dia punya pasal laa kan :)

p/s ; cerita ni tergantung sebab aku busy nak buat kuih raya , so bye :DD