Monday, September 26, 2011

KUALA-LA LUMPUR : )


salam semua :3 okayy so aku nk cerita yg aku pergi KL haritu. Sorry sebab tak ada gmbr sebab semua gambar telah di-captured kn dengan menggunakan IPHONE 4 yee. So, tunggu jelaa alongku upload kt pesbuk -.-

23 September 2011

so, aku bertolak pukul 4 petang. Lepas balik sekolah, mandi then siap-siap. Kemas baju, yg penting coli dgn spender tu cukup. Bawak lappy yg BESAR yee, yg menggunakan INTEL PLETINUM bukan macam netbuk 1MALAYSIA yg menggunakan INTEL ATOM. Then, along ckp nak dtg pukul 3ptg tapi dah pukul 3.30ptg pun belum sampai. So, biasalah. Adat org melayu mmg mcm tu :p

Bila alonng dah sampai, kita pun bertolak. Yeahhhh :3 sangatlah seronok yg tak terhingga disebabkan naik Alza Perodua. Hahaa :p Ehhh, terbalik lah, Perodua Alza-wati. Biasalah kalau dah naik kereta nk pergi KL ofkos laa tidur kan? Aku tak tidur. Aku text dgn dia lahh. Aku nk tidur dia tak kasik -,- kejam kan dia tu? blablabla <- potong cerita. Tuptupp jehh, ehh? dah sampai dah? Hahaa. Actly, aku pergi KL sbb BAPAK aku, punya KAKAK ada buat kenduri sikit. So, aku mai ahh ramei ramei p serbu umah dio. Kawe sampei kt KL tuu malam naa. Mcm pukul 9.30 gitu lah. Cek tak ingat naa. Then, dah sampai rumah dia, apalagi? Tidur laaa :DD

24 September 2011
Tetiba, aku terdengar ayam berkokok tandanya dia dah bertelur. Ehh takk, tandanya dah pagi. Ehh jap, cek nk tanyo ni, kt KL tu ada ke ayam berkokok pepagi buta? Hahahaa, ada orang kena tipu , iyaiyayo~ Aku bangun then siap-siap pergi Cahaya Heights then nk pergi One Utama :3 Sangatlah best~ Aku pergi Cahaya Height dulu sebab ada open house kt situ. Along aku punya kawan. Rumah dia, subhannallah~ besar dohhh. Dua kali ganda aku punya ruang tamu. Then bebudak kt situ yg mana umurnya darjah 4 dah pakai IPHONE 3GS. Pakai beg selimpang jenama COACH. Yang lagi sorang budak perempuan tu, tgh pegang DSLR yg dia punya lens mcm teropong. Haihhhh~

Then, ontheway nk pergi One Utama tu kan, aku nampak Hafiz~ tak kenal? Alaaaa, bukan Hafiz yg rambut kerinting mcm Heiry tuu, ehh dakkk~ bukan. Hafiz yg jadi pengacara Showdown tuu (click here to view his pic) Haaaa, yg tuu la. Aku just nmpak drpd jauh je~ nampak dia kt atas pentas tengah cakap-cakap. Then, dah sampai kt One Utama pergi jejalan jap kt dlm tu. Sedang aku jalan-jalan, tetiba aku nampak Ean :3 siapa Ean? Alahhhh, Ean & JJ kt Hitz.fm tuu :3 (click here to view his pic) hensem gila~ muka macam Cina siakkkk. Rasa mcm nak menari zapin jee depan dia. Nanti nak suruh budak-budak kan-nes-foh tuu ajar laa :p Aku nampak Ean tu tengah pegang IPHONE 4 dia. Tengah layan pesbuk dia. Masa tu dia pakai baju warna hitam then duduk kt bangku yg telah disediakan oleh pihak One Utama Sdn. Bhd. :p

Jalan punya jalan punya jalan, dah sampai pun destinasi yg hendak di-pergi iaitu Craft Haven. Kalau aku cerita mesti korang ternganga mcm Gan Boon Long. Kedai diaa, phewwww kalah kedai Style Art and Graphic kt Kerys tingkat 3 depan Restoran Rainbow yg bersebelahan kedai T&T Printing <-- hentam jeh nama kedai tu :p Best sangat Craft Haven tu. Rambang mata aku pergi situ. Nak beli barang kt situ, tapi tak ada duit. So, diam-diam jelaa. Lepastu kan, ehemmm, ni yg tak sabar nk cerita ni. Aku pergi toilet, teman kan anak buah aku laa. Then, lepas dah balik drpd toilet tu kan ada sorang mamat ni tauu, ihikk diaa botak plus hensem plus smart plus comel and everything lahh. Dia pegang IPHONE 4 dia sambil tengok-tengok aku. Aku pun tengok dia, then dia senyum , ahakkks sabar jekann. Tuhan je tau mcm mana jantung aku masa tu. Aku senyum balik lepatuu lari kt along aku. Tak boleh nk lama-lama sangat kt situ nanti AH saya marah <-- FCUK #o0o

Lepas dah beli barang-barang lukis kt Craft Haven tuu, singgah pulak kt Butik Zara youuuu~ awww kelass gituu. Tanpa disangka-sangka, aku nampak Anne Ngasri :3 (click here to view her face) Hihi, dia bawak kerusi roda yg untuk baby punya sambil jerit nama orang tapi aku tak dgr. Dengan muka dia yg ayu tuu, aku tenung jee muka dia. Ingat nk salam tapi takut sebab nanti orang ingat aku ni jakun pulak :p Jumpa artis lagi kan? Kau ada? Kau tak ada~ Lepas tu balik ke rumah BAPAK aku punya KAKAK tuu kt Punchong Batu 14. Psst, bukan pocong tau tapi Puchong. Ohhh, aku jalan-jalan kt One Utama ni tak bawak mak aku tau. Hahaaa.

Lepas dah amik mak aku, aku dgn yg lain pun bertolak pergi KLCC. Wuhuuuu~ syiokkkk gilaa #jakun Lepas tu kan, lalu lah kt depan Berjaya Times Square, budak-budak dia mcm cinabeng boleh? yang perempuan nya pakai mcm keling paria lepatuu hisap rokok konon dah hebat. Mak aku ckp, mana pergi Melayu Tulen? Kau tau tak, orang hisap rokok kan, sepatutnya lah kan, asap rokok tu mengalir ke Oesophagus kemudian keluar semula melalui lubang hidung kan? Ni dakkk. Dia just hisap, lalu kt Oesophagus lepatuu keluar balik kt mulut. Apa barangg siakkk lu minah hisap macam tu. Eventho aku tak tahu nk smoke mcm mana, tapi aku tau, mcm mana nk bezakan org yg pandai hisap dgn orng yg pandai pura-pura hisap. Nak show off pun agak-agak laa kan? #macamfucko0o

Dah sampai kt KLCC tuu malam jugak lah. Then, jalan-jalan jap. Then nak terkencing. Kena bayar RM2.00 Aku ulang yaaa, RM2.00 RINGGIT MALAYSIA DUA. I'm just like --> wtf?! O.O Tandas biasa mcm kt Econsave jee pun nak kecah kena bayar RM2.00 cekik darahh siakkk. Lepastu, jalan-jalan pergi kedai Girls pulak. Anak buah aku nak shopping kt situ, haa kau, shopping sampai lebam. Lepatuu jalan lagi pergi tingkat atas. Kt parkson kot. Lepatu mama beli kasut Lady Gaga. Hahahaa :D warna mantul siakkk. Biasalah, nak Hot gituu :p Along belanza mama kasut tu : )

Dahh malam sangat, pergi kt rumah Uncle Pai. Kt mana pun aku tak tahu tapi dekat jugak dgn Ikea. Tidur rumah Uncle Pai. Rumah dia pun besar. Malu pulak nk tidur rumah org kaya ni. Then, aku tak text dia. Text pun kejap-kejap kan? sorry tau :'< Lepastu tertidur tak bagi tau kau kan? kesian kau call byk kali, aku tetap tak sedar-sedar :'< lagi sekali sorry gilaa tau? T~T

24 September 2011
Pagi-pagi lagi mama dah memekak suruh bangun. Nasib baik dia tak keluarkan suara Tarzan dia yg bagaikan halilintar di kawasan sumatera tu. Haishhh, nasib baik kt rumah org masa tu, so dia tak boleh nak jerit. Hihi Then lepas mandi, nk siap-siap pergi Ikea lepatu balik JB. Sebelum meninggalkan rumah tu, aku sempat masuk satu bili. Satu bilik dimana bertempatkan dibelakang rumah tersebut dan bilik itu sangat lah dipenuhi dengan Star Wars Collection. Ya Allah~ banyak gila patung-patung Star Wars. Pedang dia yg untuk Jedi lawan pun ada. Tak nak tanya harga ke berapa pedang Jedi tu? Harga dia RM500 #o0o kalau dah minat nak buat macam mana kan? Dia bela Star Wars tu drpd tahun 197* aku lupa lah~ kira maybe drpd Uncle Pai sekolah menengah kot.

Dalam bilik tu, macam-macam ada. Patung kecik-kecik yg mcm semut pun ada. Transformers pun ada jugak. Headphone gmbr transformers pun ada. Rasa mcm nak curik jee :p Then dia ada mask gambar Star Wars yg jahat yg muka hitam yg ada marna merah-merah sikit kt muka dia tu. Alaaa, susah la nak cakap. Lepatuu, dlm bilik tu jugak, ada banyka collection cd-cd lagu hakkor. Gila ketang ahhh Uncle Pai :p layan hakkor siaaaa. Hahahaa. Then, bertolak pergi Ikea : )

Ya Allah, penat nya nak taip. Tapi tak apa, untuk kau aku sanggup taip walaupun sekarang dah pukul 1:30 AM. Aku pergi Ikea tp family Uncle Pai tak ikut. Mama rambang mata nk Ikea tu. Macam-macam dia beli kt Ikea. Tak paham aku. Then, perut dah start jamming lagu Blood On The Dance Floor pulak~ terpaksa makan jugak kt Ikea tu. Kau nak tau makan apa? makan makanan orang Swedden. Bebola daging dgn French Fries makan dgn jam blackcurrent =.=' Mak aku makan Pasta. Dia ckp nak termuntah mcm benda alah tu. Lepatuu makan chocolate Dime :3 nyamnyum :9 sedap tapi mahal nak mampuihhh. Lepas makan nk Ikea then, bayar barang-barang semua lepatuu terus balik : ) macam tuu lah cerita aku sepanjang aku berada di sekeliling orang kaya.

Aku nak bg tahu kau something. Kat KL , dia punya taraf hidup, tinggi. Orang-orang kat situ, tak akan pandang kau, kalau kau selekeh, pakai baju yang tak berjenama, tak pandai dressed-up kn diri. Dia akan kerek dgn kau. Lagi satu, kt situ gadget dia semua kalau boleh masing-masing nk tunjuk siapa punya gadget lg hebat. Maksud aku, kt KL tuu, semua manusia kalau boleh tunduk bawah. Tengok and pandang bawah. Tengok apa? Tengok IPHONE 4 or BLACKBERRY lah~ Aku agak malu, terkilan malah sentap bila tengok budak-budak yg bawah aku pakai blackberry and iphone. Sedangkan aku pakai NOKIA 6070 jehh :'< Bergaul dgn orang kaya adalah memalukan.

p/s ; 3 kali nampak kereta Ferrari merah, laju mcm Lamborghini :p