Wednesday, January 25, 2012

Benda yang aku nak buat lepas tamatnya SPM

Assalamualaikum, Yob?! Haha, okay, hari ni sumpah memang tak ada topic nak taip, tapi, tiba-tiba *k-chingg* dapat idea. Fakyeahh, benda yang aku nak buat lepas tamatnya SPM nanti. Kalau umur aku panjang, insyaallah, aku akan buat benda ni. Nak ckp insyaallah pun rasa serba serbi salah malah segala. Apa yang aku buat ni pun bukannya betul sangat pun. Cuma nak berubah je. Daripada jahat, pergi ke arah yang lagi jahat, muahaha. Halahh, syok sendiri pun tak boley ke? Pirahhh.

#1 Stretch telinga aku

Hang piy lihat kat telingak dia tuu. Amboii, kemain lagi naa. Lobang sana sini, silap hari bulan, lobang lain pulak yang ditebuknya. Cek tau naa hang dok pikey lain. Hahaa. Tapi, aku tak sure laa nak buat ke tak. Ehh, dah alih bahasa pulak. Aku buat yg macam dalam gambar tu, nampak tak? Siapa tak nampak, tak cukup umur. Alahh, yang warna anting-anting warna putih kat telinga dia tuu. Sumpah aku tak sure, sebab yelaa. Tak kan laa nanti kalau besok lusa aku jadik nenek, mampus cucu aku cakap "Nenek, cucu nak tengok gambar nenek masa nenek muda-muda dulu" Gua pun cakap "Ni haa gambar nenek masa nenek muda-muda dulu."

*Puihhh*


#2 Colour rambut warna merah plus Undercut

Ohyeahh, aku nak colour rambut aku macam tuu jugak, nak jugak nak jugak. Gedik jee. Exactly sama macam perempuan tuu. Bukannya satu kepala pun, just bahagian bangs jee. Lepastu aku nak shave bahagian tepi aku, maksudnya aku sodok menyodok kepala aku sampai botak tepi ala-ala Skrillex, pewitt. Seperti perempuan dibawah ;
*Undercut hairstyle*

#3 Cari kerja yang sesuai dengan jiwa hakkor aku
Maybe aku kerja kat kedai baju macam Guess, Gucci, Prada. Cehhh. Tak ahh, maybe kerja kt Silver Planet ke, Crossover ke, tengok lah dulu macam mana. Puih puihh, awal-awal lagi dah target nak kerja kat mana. Macam laa jadi realiti benda ni semua. Mintak-mintak laa jadi bebetul. Nak jugak terasa pegang duit hasil titik peluh daki aku semua. Tak kan laa nak bergantung pada mak ayah jee kan. Sampai bila nak duduk bawah celah kangkang dorang kan? At least, kita kena laa berdikari. Jangan besok lusa dah kawin, "Ayah, beli kan pampers untuk anak along ni. Pampers dia dah habis laa." Ada suami pun tak guna, haktuihh.

#4 Sambung belajar
Bab-bab sambung belajar ni boleh londeh betik ni. Hahaa, oke, shadap. Terkencet aku memikirkan nya. Aku memang tak tahu nak amik course apa bila dah lepas SPM ni. Aku ingat aku nak amik Graphic Design, amik Diploma, Degree, Darjah Celsius segala lepatu boleh jadi cikgu seni kt sekolah rendah atau menengah. Tak lama lagi, korang kena panggil aku "Cikgu Saridah". Buekkkk. Kalau tak amik Graphic Design, amik Accounting & Marketing. Disebabkan dunia zaman sekarang hanya pandang duit, aku pun kena kejar duit. Duit ni lari laju betul macam Ussain Bolt yang menang pingat emas olimpik 2012 hari tu. Zaman sekarang dah tak pandang dahh mamak jual cendol naik besikal. Silap hari bulan, kau jual cendol, kau yang beli cendol, kau yang makan cendol.

#5 Beli apa yang aku nak
Kalau nak disenaraikan barang apa yang aku nak, memang sampai kiamat pun tak akan habis punya lah. Aku nak baju Dropdead, topi Dropdead, tank Dropdead, kasut Vans banyak-banyak. Baju rebel8 banyak-banyak. Aku nak beli iPod nano, earphone pakai yang Beats Audio <-- hentam je eja camner. Yang headphone ada hurup "b" tuu. Kalau aku pakai mesti org cakap "Ek elehh budak ni, entah ori ke tidak. Beli kt Segget lepatu nak pleasing bagai" Aku akan ajar mereka! *ada mcm Dragon Ball tak?* Kalau aku nak beli apa yang aku nak, habislah duit gaji aku nanti. Cehh, awal-awal dah fikir kan, pasal duit gaji. Maths chapter 5 pun belum sampai, ada hati nak cakap-cakap pasal duit gaji. Pirahhh.

Macam-macam sebenarnya aku nak buat, tapi yelahh, malas nak taip sebab sekarang dah pukul 8:33 pagi dan aku still belum tidur lagi. Aku kan Alice dlm cerita Twilight tuu, mana boleh tidur. Jatuh martabat vampire nanti. Kuikuikui. Aku tak sure nak buat benda ni semua ataupun tak. Cuma mengidam jee nak buat semua tuu. Kau tak ada nak mengidam apa-apa ke? Cuba fikir . . . 

P/s ; Ada org cakap, aku ni berfikiran jauh. Hahaa, ada sikit mcm
Dato' Seri Najib tak? Puihhh XD