Saturday, January 14, 2012

Saya sedar saya siapa : )


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Cehh, ada tak wujud kemanisan iman kt aku ni? Ahahaa, jangan harap laa -.- ohyeahh aku nak storey morey kt korang nasib malang yang aku dah lalui semalam. Memang macam harem lahh kan dia ni.

Mehh sini aku bagi biodata sikit pasal dia ni. Dia seorang cikgu.  Nama dia Madonna (bukan nama sebenar) Aku tak boleh bagi tahu dia cikgu apa, cikgu ajar subjek apa, atau pun dia ajar kat mana. Dia gemuk-gemuk sikit. Dia seorang yang kaya dan juga suka bangga-bangga kan anak murid dia yang pandai. Dia seorang yang berlagak dan suka bercakap besar. Ramai kawan aku dah "terkena" dengan dia. Aku tak suka dia.

Cerita ni sebenarnya tahun lepas. Aku dapat tahu semalam. Kawan aku --> Halimah (bukan nama sebenar) yang cerita kat aku. Dia cakap mcm ni, cikgu Madonna tu telefon mak Halimah, dia cakap macam ni kt mak Halimah "Halimah tu sebenarnya orang baik, dia dulu kawan dengan dua orang budak. Nama dia Tasha dengan Mulan (bukan nama sebenar) Dulu Halimah ni rajin buat kerja yg saya (Madonna) bagi. Tapi sejak dia kawan dengan sorang budak ni (iaitu aku, Saridah) Halimah terus berubah. Dia dah tak rajin mcm dulu lagi. Kerja saya(Madonna) pun dah tak buat lagi."

Macam gitu lahh. Aku terpaksa tukar nama disebabkan aku tak nak bukak pekong (aib) orang. Aku still jaga privacy dia sebab aku tak nak malukan dia. Dia cikgu yang disegani. Aku pun hormat dia walaupun aku tak suka dia. Aku sentap gila bila dengar Halimah cerita mcm tu kat aku. Lepas dah telefon tu, Halimah cakap kt mak Halimah tu macam ni --> "Mak, sampai hati cikgu cakap macam tu. Kawan org (Halimah) biase-biase je." Sumpah aku sedih gila! Kenapa cikgu tu nak buruk-buruk kan aku?

Cikgu, sekarang saya dah give up dahh. Saya memang tak suka cikgu. Saya dah puas sumpah serenah pasal cikgu. Saya pun tak hadap nak ilmu daripada cikgu. Saya nak seorang cikgu yang baik, yang ikhlas ajar saya. Bukan seorang cikgu yang buruk-burukkan saya, buruk-burukkan anak orang lain. Cikgu ingat anak cikgu tu dah bagus sangat ke? Cukup la sampai sini, dah berat dah bahu kiri aku ni.

p/s ; saya tahu saya tak pandai macam "dia" :') so that's why
cikgu boleh buruk-burukkan saya.