Wednesday, May 30, 2012

I'm trying to YEAH


Assalamualaikum semua :D Okay, hari ni memang tak tahu nak membebel apa sebab aku dah kehilangan banyak sangat idea /.\ Well, tiba-tiba masa tengah siang udang tadi, dalam otak dah fikir dah nak update apa :3 So, aku nak update apa yang ada dalam hati aku sekarang ni.

Well, sekarang pun kau dah tengok ramai sangat dah pakai tudung, ramai dah berhijab. Alhamdulillah. Aku try nak berhijab jugak, tapi apakan daya. Aku belum mampu nak tahan nafsu nak colourkan rambut warna maroon. Apa-apa pun, aku try untuk berhijab. Aku dah terbiasa sebab aku pergi tusyen kena pakai tudung. Sekarang pun dah banyak style yang cantik-cantik. Buatkan aku bertambah-tambah nak berhijab.

Aku tahu hijab tu wajib, tapi bila aku tengok perempuan kat Tumblr, sebagai contoh nya perempuan ni --> HERE , perasaan nak tayangkan rambut ni membuak-buak. Aku tak nak bila aku pakai tudung, lama-lama nanti dah bukak balik. Lepastu, pakai balik. Kau tengok sekarang, ramai pakai tudung, tapi perangai macam puaka. Aku cakap bukan saja-saja. Bukan omong-omong kosong tau, cehceh :p

Tapi, bila aku search gambar kat Google, aku search muka Hana Tajima, aku jumpa gambar yang ini --> HERE Ya Allah, cantiknya minah ni. Bayangkan kalau aku pakai macam tu, mesti ayu jekan? Tapi perangai aku macam puaka, aku sedar tu. Ada ke, perempuan yang pakai tudung, tapi bila bukak tudung, rambut dia warna merah macam aku. Ada ke? Kadang-kadang aku malu dengan kawan-kawan aku yang berhijab tu. aku nak jugak jadi macam diorang tapi, apakan daya.

p/s ; Aku potong rambut sebab nak hilangkan perang, tapi . . .