Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru


Assalamualaikum semua. Ohh, selamat hari guru untuk semua cikgu tadika, cikgu pra-sekolah, cikgu sekolah rendah, cikgu sekolah menengah, cikgu tusyen, pensyarah2 dan semua lah. Okay, so aku nak cerita pasal hari guru yang aku sambut tadi, sumpah lawak.

First mcm biasa lah, guru penolong pentadbiran yang bernama Gan tuu baca surat daripada siapa tah. Ofc lah permulaan surat ada "Assalamualaikum" kan? Bayangkan cina cakap "Assalamualaikum" :p tak ke berdekak namanya? Tak faham eh? kfine. Then, baca tahlil untuk arwah Cikgu Razak. Sorry Jah, mak tak kenal sapa tu cikgu Razak, apa2 pun baca tahlil untuk dia. Sian dia. Meninggal sebab strok. Cikgu Razak tu penyelia petang, saya ni tak pernah sekolah petang. Al-maklum lah, budak pandai sekolah pagi je :p

Lepas baca tahlil, budak-budak buat show. Tarian zapin, tarian india, tarian cina. Sangat lah boring. Lepastu ada budak main guitar. Najwa Latip wannabe lettew, ye dakk? Lepas dah habis show tu, ada kerosakkan teknikal. Dah cikgu terpaksa buat something untuk murid-murid dia semua tak boring. Then, cikgu pergi amek lappy, bukak internet, then bukak tv1 kt dewan. Tv1 tu dipamerkan kt LCD besar. Boleh pulak tv1 tu bercerita pasal kerang. Oh noes!

Sekolah kau hade ke sambut hari guru tengok tv1 ramai-ramai? tak ada kan? Agak berdekak jugak kan sekolah aku :p Tapi, last sekali, ada lah budak RC buat show. Not bad lah persembahan mereka. Rasa-rasa iezy mcm cover sakit, tangan terseliuh, kan? Aku ni memandai jek buat cerita.

p/s ; mengantuk