Monday, October 10, 2011

Perdana Menteri kita naik bas laa siakkkk!


Salam 1Malaysia semua #o0o Well, sepatutnya entry ni aku update semalam tapi dengan ketidak-izinan mata comel aku ni, aku terus tidurlah. Lepas buat kerja kursus akaun tu, mcm nk meletup otak aku buat benda alah tu. Elehh, padahal semalam tidur pukul 4 pagi :p Sebelum aku melelapkan mata aku, aku pun cuci-cuci mata, jalan-jalan tengok blog orang, mana tahu ada blog yg cntik, boleh tiru style dia, hikhokk -..-

Masa aku blogwalking tu, aku terperasan pulak satu entry ni. Kata entry tu, Perdana Menteri kita, Najib naik bus -..- apa kehe ni yob? Tiba-tiba jee dia nak naik bus, mimpi dapat bus kilang ke Najib ni? kihkihkih. Okay okayy, aku tahu kau sokong Najib, okayy sorry. Dahh, lets go thru. Kau baca jee okay. Aku dapat tahu entry tu daripada blogger orang ni. Click >here<





Apa motif dia naik bus mcm tu je? Bas yg dia naik tu mewah. Mewah macam istana yg baru buat yg bernilai Rm800juta tu. Istana ke? Entahh, malas aku nk amik tahu, sebab aku tau, kalau dia bina beratus-ratus juta sekali pun, rakyat dia tetap tak boleh masuk kt kawasan tu dengan sewenang-wenangnya. Kan? Kenapa rumah orang miskin tuu tak beratus juta harganya? Kenapa nak penting kan taraf hidup kau dulu berbanding dgn taraf hidup rakyat kau?

Aku nak tanya, kenapa kau tak nak jee sedekah kan duit beratus juta tu kt orang miskin kt negara kita ni? Apa guna ada PM tapi otak berbulu? Kan elok sedekah kan kt dorang. Org miskin kt Malaysia ni bukan malas bekerja, tapi nk carik kerja pun susah Sekarang nk kerja bukan guna sijil SRP (zaman masa mak aku darjah 5) kan? betul tak? Zaman sekarang nk kerja pun, atleast dlm tangan dah ada Diploma. Bukan SPM tau. Setakad SPM, apek jiran sebelah rumah aku punya belakang rumah punya sebelah kanan pun boleh lulus SPM.

Najib, apa function awak naik bus mcm tu? Awak tak rasa apa orang kampung rasa. Awak tak amik pedulik apa orang kampung rasa. Awak naik bus, bus yg ber-air cond. Bus yg berkapet merah. Bus yg First class punya. Bus yg ada meja, kerusi pun bersih, bebas kuman, bebas bau-bau masam daripada mat-mat bangla. Awak tak rasa semua tu. Yg awak tahu, kemewahan yg awak naik. Walaupun awak Perdana Menteri, tak semestinya awak BERHAK terima layanan yang baik. Maksud saya, awak kena rasa lah jugak seksaan naik bus pekerja macam ni haaaa.



Najib, awak nak tak naik bus mcm tu? Mesti tak nak kan sebab kotor, busuk, jijik, kan? Tapi disebabkan kotor, busuk, jijjik tuu laa, orang-orang yg busuk tu jugak laa yang bangun kan negara kita. Mat-mat indon yang hnsem-hnsem, mat-mat bangla yg macho2. Dia yg bina kan semua bangunan-bangunan yg ada kt Malaysia ni. Awak ada hargai mereka? Tak ada. Apa yg awak nk buat, halau mereka & jangan kasik dorang berkerumun kt Malaysia ni lagi. Anak-anak kita nk ke kerja macam dorang? Yaa, memang betul saya memang pandai cakap, ini sekadar ulasan ketidak-puashati-an dgn Najib. Tu jeee. Setakad naik bus, daripada Ipoh pergi Gopeng. Alahai~ baru berapa minit.

Bus awak tu mewah. Awak tu dikelilingi oleh "kuda-kuda putih". Apa nak dibanggakan sangat? Sampai nak masuk berita segala? Setakad kau naik bus, alahai~ aku boleh angkat bus tak kesah pun? tak ada pun riak and takbur macam kau? Aku pernah naik bus daripada Larkin - Pontian, siap dikelilingi oleh mat-mat bangla, tak kesah pun? Ada bodyguard free plus aromanya macam kayu manis, tak kesah pun?
"Apa mesejnya apabila kita naik bas?Mesejnya ialah kita hendak rasa bagaimana tidak ada protokol antara pemimpin dengan rakyat, bahawa kita mempunyai kedudukan yang tidak boleh dipisahkan antara satu sama lain". -najib razak-
p/s ; org futih ckp ; ni ke PM awak? naik bus pun nak kecoh?
PM kita naik G6 tak kecah pun? jakunnya PM awak.
saya ; malunya malunya (tutup muka) 

sumber ; click >here< & >here<