Sunday, October 2, 2011

M-A-N-T-E-R-A


Salam 1Malaysia semua (o0o) Well, hari ini, aku nak cakap pasal mantera. Apakah itu mantera? Mantera tu, dia macam sumpahan yang menggunakan melalui kaedah photosistesis. Ehh, salah. Kaedah percakapan. Sebagai contoh, kau tengok jelahh movie Melayu yg bertajuk "Mantra" tu. Dalam movie tu, Muzir berjaya belajar ilmu hitam kat dlm penjara. Lepastu, dia selalu jugak laa sebut mantera yg berbunyik "acha, muacha dikala sakti" lebih kurang gitu lah. Aku tak hafal sangat laa skrip dia. Dia jugak ada mantera dlm bahasa jawa, india dan manderin tapi! ada tapi ni. Tapi benda ni tak penting dalam dunia hakkor aku pun (peace)

Itulah yg dinamakan sebagai "mantera" atau "spells". Aku nak cakap pasal tu lah :D Aku sebenarnya nak godeh-godeh pasal mantera yg digunakan oleh Harry Potter :p saja-saja berangan nk jadik macam Harry Potter tu. Tiba-tiba aku terpandanglah satu website ni. Click >here< Aku rasa macam "wahhh, betul ke orang tua ni betul-betul buat mantera ni? Rasa macam tak percaya jee" Aku baca pulak bahagian Testimonials dia. Wahhh, biar betul?! Then, aku pun dengan rajin nya pergi search kt Google.

Lepastu, aku nampak lah website ni. Click >here< Macam-macam mantera ada kt situ. Tapi kebanyakkan semuanya dlm bahasa inggeris. So, nak faham pun senang lah. Aku nampak ada yang untuk menarik perhatian si lelaki. Ada jugak yg nak jaga hubungan kawan. Nak bagi orang tu cakap benar. Nak cantik, nak kuruskan badan. Macam-macam lah >.< tak boleh nak list kan sebab banyak sangat dan berlainan rituals. Dengan gatal nya aku, aku try lah satu :p Aku just try jee tau! Nak tengok, sama ada berkesan atau pun tak : ) Aku try yg ini ;

MANTERA UNTUK BAGI MALANG
PADA MUSUH KITA

Barang-barang yang perlu disediakan ialah ;
  • musuh ataupun
  • gambar si musuh ataupun
  • bayangkan muka si musuh
                                       Cara-caranya ialah ;
  • concentrate betul-betul kat muka si musuh tu ataupun
  • tenung betul-betul gambar si musuh tu
  • kau boleh bermeditasi (bertakafur) kalau kau nak
  • lepastu repeat ayat ni sebanyak 13 kali sambil tenung pada si musuh
mantera ;
"you've done me wrong
now feel my wrath!"
(kau dah buat salah pada aku
sekarang rasakan kemurkaan dari aku!)

MANTERA UNTUK MENARIK
PERHATIAN SI DIA
*khas untuk perempuan

Barang-barang yang perlu disediakan ialah ;
  • sekeping gambar si dia
  • satu locket berbentuk hati -->  
  • sebatang lilin berwarna merah jambu
  • sebatang "permanent marker"
Cara-caranya ialah ;
  • nyalakan lilin warna pink dan tenung pada api tersebut selama 10saat
  • tuliskan nama penuh si dia pada belakang gambar tersebut.
  • bakarkan gambar tersebut pada lilin pink tadi
  • kutip debu gambar tersebut dengan berhati-hati
  • letakkan debu tersebut didalam locket berbentuk hati
  • sebelum meniup lilin tersebut, cium lah locket tu untuk dapatkan nasib yg baik
  • tiup lilin tersebut dan kemudian pakai lah locket tu.

MANTERA UNTUK MENJAGA
KAWAN BAIK DARIPADA
ANCAMAN MUSUH

Barang-barang yang perlu disediakan ialah ;
  • 10 batang lilin yg berwarna putih
  • sebatang lilin berwarna merah jambu ataupun merah
  • semangat yang tinggi
  • fikiran yang kosong dan tenang
  • kepercayaan yang tinggi
  • buat diluar rumah supaya dapat melihat bulan dan dapat berhubung dengan alam-alam "luar"
Cara-caranya ialah ;
  • letakkan 10 batang lilin putih disekililing kamu (berbentuk bulatan)
  • duduk dalam bulatan lilin tersebut
  • letakkan lilin yg berwarna merah jambu ataupun merah dihadapan kamu
  • nyalakan kesemua lilin tersebut
  • mulakan bacaan mantera
  • bayangkan kuasa datang daripada bulan dan datang daripada sudut hati dan jiwa
  • bayangkan magik tersebut bertahan di dalam fikiran kamu
  • bayangkan ada satu perisai yang sedang bergerak daripada tangan kamu terus pergi ke kwn kamu
  • bayangkan perisai tersebut sedang mengelilingi kawan kamu bermaksud, dapat protect kawan kamu drpd ancaman bahaya
  • lepastu, berterima kasih pada kuasa tersebut dan tiup semua lilin dan diakhiri dengan lilin berwarna merah jambu ataupun merah
  • setiap kali kau dengan kawan kau bersama, sentiasa bayangkan ada perisai dengan dia, so that the spell will stay strong.
mantera ;
Spirit of the moon borrow me some of your power untill the end, 
so that i can with the power of my love protect a friend,
(friend name) is her name in my heart forever, 
I place this sheild of magic on her so that she never, 
will get hurt by any harm from this world or another, 
spirits of the earth you are life and all the plants mother, 
spirits of the water you are healing and the cleansing power, 
spirits of the wind you are the ruler of the sky and you can go higher than any tower, 
spirits of fire you are death and destruction but you are also light, 
I'm asking you spirits of the elements to come to my aid to help my friend in her fight, 
I ask for your powers to guard and help my friend in any time of need and make all evil go away, 
and guide her as she make her way through the day, 
I place this shield upon her as a protection from my heart, 
so that there will always be from me a part, 
with the power of the tree, 
so mote it be! 

(semangat bulan bawakan aku sedikit kuasa kau sehingga akhir hayat,
jadi aku boleh menjaga kawan aku dengan menggunakan kuasa kau,
(nama kawan anda) adalah nama yang sentiasa didalam hati aku,
aku tempatkan perisai magik ini pada dia,
jadi dia tak akan disakiti oleh dunia ini ataupun lain-lain,
semangat bumi kau adalah hidup dan ibu segala tanaman disini,
semangat air kau adalah penyembuh dan pembersih,
semangat angin kau adalah penjaga langit dan kau adalah lebih tinggi berbanding kesemua bangunan,
semangat api kau adalah kematian dan kemusnahan tapi kau juga adalah cahaya,
aku sedang meminta kau semangat daripada unsur-unsur tersebut untuk datang dan meminta bantuan untuk menolong kawan aku dalam perlawanannya,
aku meminta kuasa kau untuk menjaga dan menolong kawam aku setiap kali dia meminta dan buatkan kesemua syaitan pergi darinya,
dan tunjukkan dia jalan yang betul setiap hati,
aku letakkan perisai ini pada dia sebagai tanda penjagaan daripada hati aku,
jadi ia akan sentiasa ada daripada aku,
dengan kuasa pokok,
jadilah habuk.)