Saturday, January 21, 2012

aku memperjuangkan musik hardcore, cehh

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia. Hari ni aku nak membebel sikit pasal musik yee. Sebelum tuu, aku nak korang dengar dulu lagu ni ;


Actly, tu bukan lagu. Tapi bagi aku lagu. Entah laa, kira kan macam intro untuk satu album lahh. Aku nak sekolah kan kau ni. Kau jangan ingat semua lagu hardcore, deathcore tuu memuja syaiton segala. Please, stop. Aku tak suka okay?! Cehh, gedik pulak. Hahaha. Kalau kau jahil tentang lagu-lagu "berat" mcm ni, tok sah dengar. Kalau sakit telinga, pekak jehh. Kira bersyukur laa kau boleh dengar. Orang pekak pun mengidam nak dengar lagu hardcore tu mcm mana.

And please, tolong jangan terlalu kolot sangat boleh tak? Asal lagu tu jerit-jerit jee mula lah nak cakap lagu tu sembah syaiton laa, black metal laa. Ehh, ape kehe ni yob? Kalau kau tak tahu apa-apa, tolong diam boleh tak? Aku marah ni, yob~ aku tengah sabar ni. Aku pantang betul kalau orang cakap lagu-lagu hardcore ni semua lagu black metal. Kalau kau tak dapat nak beza kan Hardcore, Black Metal, dengan Metal, mehh sini aku ajar. Kau dengar dia punya music pun dah tau laa black metal mcm mana, hardcore macam mana. Bodoh!

Yee, memang betul, tak semua lagu hardcore tuu bagus, but at least tak kan laa dalam setandan pisang, semua nya busuk. Kan? Haa, kan bahasa melayu aku dah terkeluar. Apa-apa pun, terima kasih Cikgu Rozana. Sebab cikgu, saya hafal peribahasa tu. K, sambung cerita. Cuba kau tengok macam lagu Rihanna, Lady Gaga dengan Bruno Mars. Kau baca ajelah lirik lagu diorang. Tengok ajelah video clip diorang. Menyampaikan mesej disebalik lagu. Lepastu, kita pun nyanyi tanpa faham maksud lagu tu. Betapa jahilnya.

P/s ; Dalam album artis Malaysia pun tak ada surah Al-Fatihah macam band ni.